lauantai 21. syyskuuta 2013

Asiaa kynsistä ja Nail Envystä

Blogissa on ollut juttua kasvojen ihosta ja nyt näytille rävähtää luomukynteni. Mutta mitään aivan järkyttävää ei ole luvassa. Lupaan sen.

Rakennekynnet jättivät jälkeensä ohuet luomukynteni. Kasvua on ollut, mutta katkeilua, murtumista, lohkeamista samoiten. Senpä takia en edes yritä tällä hetkellä kasvattaa pitkiä kynsiä vaan vahvistaa niitä. Kynsien kärjissä huomaa vauriot joita on syntynyt. Kynnen pinta on röpelöinen/epätasainen. Kynsien mallikin mukailee vain kynsipedin muotoa. Itsellä kynsipeti kasvoi pidemmäksi geelikynsien aikana. Kovin lyhyeksi en siis voi kynsiä leikata ilman kirkaisuja.

Kiitos kynsien tämän hetkisestä kunnosta kuuluu OPIn Nail Envylle. Jälleen kerran. Olen siis aiemminkin käyttänyt pullon verran ainakin kyseistä ihmeainetta. Hintava tämä on sitä ei käy kieltäminen. Tätä kirjoittaessa Sokoksen verkkokaupassa hinta 15ml pullolle on 30,10 euroa.

Kuluu vielä monia viikkoja ennen kuin kynteni ovat uusiutuneet kokonaan rakennekynsien jäljiltä, sittenkin oletan niiden olevan hauraat. Nail Envy ja perusteellinen rasvaus ja kynsiöljyn käyttö ovat aseina taistelussa kestävempien kynsien puolesta. Pitäisi varmaan sitä ruokailuakin tarkastella että kaikki tarvittavat vitamiinit ja kivennäisaineet tulee saatua suositusten mukaisesti. Etenkin näin syksyllä.

Onko sinulla joku erityinen kynsienhoitovinkki?





8 kommenttia:

  1. Tajusin just että kun oon kivennäisvesiä ruvennut juomaan, mun kynnet on vahvistunu. Oon miettiny miten mun kynnet onkin yhtäkkiä niin hyväkuntoiset, mut noistahan se taitaakin johtua. :D Oon juonu Novellen aprikoosi-jasmiinin makuista vissyä johon on lisätty sinkkiä. Taitaapi tuosta johtua tää yhtäkkine kynsien kunnon kohoaminen, joten kannattaapi maistaa tuota. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ou, mä olen kyllä niin huono juomaan mitään (juon aivan liian vähän päivittäin) että tätä kikkaa voisin kokeilla. Jos kivennäisvesi uppois kraanavettä paremmin töissä. :)

      Poista
  2. Itse kostutan kynteni EA Eight Hour Creamilla, jota laitan kynsille ja kynsinauhoihin yöksi, toimii itselläni paremmin kuin mikään muu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on nyt yöpöydällä Oriflamen ihmevoide samaa tarkoitusta varten. Pitääkin tarkistaa toi nimi jostain (liian laiska että nousisin ylös heti sitä tarkastamaan)

      Poista
    2. Okei, se on nimeltään Tender Care, Monikäyttöinen hoitovoide. :)

      Poista
  3. Ei oikein mitään erityisiä vinkkejä. Rasvaa, rasvaa ja rasvaa! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käsivoidetuubi laukussa, työpöydällä ja yöpöydällä plus olohuoneen sohvalla mukitelineessä. Eli yritän panostaa voiteluun kunnolla. :D

      Poista
    2. Keittiössä tiskikapissa myös yksi! :D

      Poista